Wikisage, de vrije encyclopedie van de tweede generatie, is digitaal erfgoed

Wikisage is op 1 na de grootste internet-encyclopedie in het Nederlands. Iedereen kan de hier verzamelde kennis gratis gebruiken, zonder storende advertenties. De Koninklijke Bibliotheek van Nederland heeft Wikisage in 2018 aangemerkt als digitaal erfgoed.

  • Wilt u meehelpen om Wikisage te laten groeien? Maak dan een account aan. U bent van harte welkom. Zie: Portaal:Gebruikers.
  • Bent u blij met Wikisage, of wilt u juist meer? Dan stellen we een bescheiden donatie om de kosten te bestrijden zeer op prijs. Zie: Portaal:Donaties.

Maarten Michielssens

Uit Wikisage
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Maarten Michielssens (Varsenare, 1982) is een gewezen sportjournalist en huidig CEO van EcoNation.

Begin 2007 raakte Michielssens bekend met een artikelenreeks in Het Laatste Nieuws: "Patrick Lefevere, 30 jaar doping".[1] Hierin werd de voorzitter van de Quick Stepwielerploeg beschuldigd van dopingmisbruik en het organiseren van drugsfeestjes.[2] Michielssens bleek onvoldoende bewijzen te hebben voor deze beweringen en dit leidde tot een rechtszaak.[3] Michielssens en Het Laatste Nieuws werden veroordeeld tot het betalen van 500.000 euro schadevergoeding aan Lefevere. [3][2]

Michielssen werd hierop ontslagen bij De Persgroep en richtte hij het bedrijf EcoNation op, een producent van geautomatiseerde lichtkoepels.[2]

Eind 2013 raakte bekend dat Michielssen ervan beschuldigd wordt ingebroken te hebben in de mailbox van Christian Van Thillo, de uitgever van Het Laatste Nieuws.[2]

Bronnen, noten en/of referenties

Bronnen, noten en/of referenties
  1. º Journalist Maarten Michielssens onder de loep
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 EcoNation vordert 500.000 euro van Knack, deredactie.be, 18 oktober 2013
  3. 3,0 3,1 Hoofdeis Lefevere verworpen in dopingzaak hln.be, 30 oktober 2009. De uitspraak van de rechter was: "(dat) Maarten Michielssens niet alleen onvoldoende betrouwbare bronnen had om zijn artikelenreeks op te baseren, doch dat vele van zijn bronnen de door hem geuite beschuldigingen niet onderbouwden"